Bona Klinik: Karşılaştığımız yaygın rahatsızlıklar

Lekeler ve kırışıklıklar çok yaygın cilt problemleridir ve bazıları hızlı bir şekilde ve cilt bakımı rutini ile giderilebilir. Bununla birlikte, özel bakıma ihtiyaç duyabilecek binlerce cilt rahatsızlığı vardır.

Kızarıklık, kaşıntı, ağrı, kızarıklık ve irin, bir dermatoloğa görünmeniz gereken belirtilerden bazılarıdır. Bu doktorlar cilt, saç ve tırnakların tedavisinde uzmanlaşmıştır ve bunlardan bazıları görünüşünüzü bile iyileştirebilir. Burada Bona Klinik’te tedavi ettiğimiz yaygın rahatsızlıkların neler olduğunu öğrenin.

Akne

Kliniğimizde gördüğümüz yaygın cilt sorunlarından biridir. Lekelere neden olur ve beyaz başlıklar, siyah noktalar ve sivilceler içerebilir. Bunlara genellikle ter bezlerinin yağ tarafından tıkanması neden olur.

Hayati tehlike oluşturmasa da, üzücü olabilir ve doğru tedavi edilmezse izler bırakabilir. Burada Bona Klinik’te sivilcenizin durumunu kontrol ediyor ve hangi tedaviyi yapmamız gerektiği konusunda size tavsiyelerde bulunuyoruz.

Akneleri gidermek için tedavi etmenin yanı sıra, cildinizde bıraktıkları izleri de tedavi ediyoruz. Genellikle cildinize nüfuz ederek altındaki dokuya zarar verirler. Cildiniz kendini iyileştirmeye çalışırken, çok fazla veya çok az kolajen, cildinizi destekleyen protein, yara izine neden olur. Genellikle yara izlerini gideren ve cildinizi pürüzsüzleştiren bir tedavi yapıyoruz.

Egzama

Egzama, iltihaplanmaya neden olan çeşitli kronik cilt rahatsızlıkları için kullanılan genel bir terimdir. Genellikle kızarıklıklara neden olabilecek kırmızı, şiş, kuru ve kaşıntılı cilde neden olur. Genellikle çocuklarda görülür, ancak her yaşta da olabilir.

Periyodik olarak alevlenme eğilimindedir ve buna astım veya saman nezlesi eşlik edebilir. Dermatologlar egzamayı belirli testler ve cilt muayeneleri ile teşhis edebilirler. Henüz egzamanın tedavisi olmasa da, kaşıntıyı hafifletebilecek tedaviler ve kişisel bakım önlemleri var.

Bona Klinik olarak durumu hafifletmek için reçeteli kremler ve diğer ilaçları sağlıyoruz. Sert sabunlardan kaçınmak gibi uygun cilt bakımına sahip olmak da önemlidir. Ayrıca cildinizi düzenli olarak nemlendirmeye yardımcı olur.

SedefSedef

hastalığıhastalığı, bağışıklık sistemindeki bir sorundan kaynaklanır ve cilt hücrelerinin hızla oluşmasına ve yüzeyde birikmesine neden olur. Plak adı verilen bu yamalar kalın, kırmızı ve gümüş pullar olabilir ve genellikle kaşıntılı veya ağrılıdır.

Kişiden kişiye aktarılamasa da bazen aynı ailenin üyelerinde olur. Çoğunlukla vücudun küçük bir bölgesini etkiler ancak ağır vakalarda büyük kısımları kaplayabilir.

Dermatologların cilt örneklerine mikroskopla bakarak teşhis edebileceği kronik bir durumdur. Kremler cildi rahatlatabilir ve iyileşmesine yardımcı olabilir ve ağızdan alınan ilaçlar aşırı aktif bağışıklık sistemini baskılayabilir.

Yaşlanma belirtileri

Cilt yaşla birlikte değişir, genellikle yaşlılık lekeleri olarak adlandırılan kırışıklıklar, kuruluk veya renk değişikliği gösterir. Yaşlanma normal bir olay olsa da, ortaya çıkmasını engellemenin yolları vardır. Yaşlanmayı hızlandırabilen zararlı ultraviyole ışınları, güneş kremi sürülerek ve sigara içilmeyerek önlenebilir.

Üstelik sağlıklı beslenmek cildi de koruyabilir. Bununla birlikte, cildinizi daha da iyileştirmek ve size daha genç bir görünüm kazandırmak için Bona Klinik’te çeşitli prosedürler mevcuttur.

Cilt kanseri

Deri kanseri en yaygın kanser türüdür, aynı zamanda erken teşhis edilirse en kolay tedavi edilir. Ancak en ölümcül cilt kanseri melanomdur. Cildinizde herhangi bir düzensiz cilt büyümesi olup olmadığını kontrol edin ve sürekli olarak kabuklanan, kabuklanan, kaşınan, yaralayan veya kanayan lekeleri kontrol edin.

Herhangi bir uyarı işareti veya semptom gördüğünüzde, cildinizdeki lekeleri kontrol etmek için dermatologları ziyaret etmekten çekinmeyin. Ayrıca herhangi bir cilt kanseri belirtisi için yılda en az bir kez rutin kontroller yaptırmak en iyisidir.

Cilt kanseri genellikle güneşe en çok maruz kalan bölgelerde gelişir. Bunlar saç derisi, yüz, dudaklar, kulaklar, boyun, göğüs, kollar, eller ve çoğu kadının bacaklarını içerir. Bununla birlikte, avuç içi gibi güneşe maruz kalmayan, tırnakların altındaki bölgeleri ve genital bölgeyi de etkileyebilir.

Saç dökülmesi

Saç, sadece kafatasını korumakla kalmayıp aynı zamanda öz kimliğe de yardımcı olduğu için insanların hayatında önemli bir rol oynar. Bununla birlikte, saç dökülmesinin önlenemeyeceği zamanlar vardır. Çoğu insan her gün saç dökerken, kel yamalar veya saç seyrelmesi zaten bir problemin belirtisi olabilir.

Saç dökülmesinden sadece saç deriniz değil, tüm vücudunuz da etkilenebilir. Hamilelik, stres ve uzun bir sağlık sorunları listesi saç dökülmesine neden olabilir. Kalıtsal bir durum olsa da saç dökülmesinin en yaygın şekli, saç köklerine saldıran bağışıklık sisteminden kaynaklanır.

Saç dökülmesinin görünümünü azaltmaya yardımcı olacak birkaç tedavi, ilaç veya prosedür vardır. Bununla birlikte, bazıları tedavi etmeden olmasına izin vermeyi tercih ediyor. Diğerleri hala genellikle saç stilleri, şapkalar veya eşarplarla örtmektedir.

Rosacea

Rosacea, gözleri de etkileyebilen kronik bir cilt rahatsızlığıdır. Bu rahatsızlığa sahip kişiler, yanaklarında, burnunda ve çenesinde kızarıklık göründüğü için kızarmış görünebilir ve kulaklara ve göğse uzanabilir.

Bazen ciltte şişlikler ve şişlikler meydana gelir ve ciddi vakalarda cilt kalınlaşır. Çoğunlukla kadınlar ve daha açık tenli kişilerin bu duruma yakalanma riski daha yüksektir. Doktorlar buna neyin sebep olduğundan emin olmasa da, kan damarlarının genişlemesi nedeniyle ortaya çıkabilir.

Rosacea’nın tedavisi olmasa da, semptomları kontrol etmeye yardımcı olabilecek birkaç tedavi ve ilaç vardır.

Varisli ve örümcek damarlar

Varisli damarlar, içlerindeki valfler zayıfladığında veya hasar gördüğünde oluşan şiş, burkulmuş ve ağrılı damarlardır. Bu damarlar şişkin veya kabarık görünür ve genellikle bacaklarda bulunur ve kan pıhtılarını ve cilt yaralarını artırır.

Bunlar ciddi koşullar olarak görülmemekle birlikte rahatsız edici olabilir ve daha ciddi sorunlara yol açabilir. Bu arada, örümcek damarları genellikle ciltte kırmızı veya mavi çizgilerden oluşan bir ağ gibi görünür. Uzun süre oturmak veya ayakta durmak bacak damarlarında kan birikmesine neden olabilir. Bu, basıncı artırarak duvarları germelerine ve zayıflatmalarına ve vanalara zarar vermelerine neden olur.

Daha çok kozmetik bir sorun olsalar da, onları ortadan kaldıracak tedaviler hala var. Destek çorapları giymek veya ilaç almak onları azaltmaya yardımcı olabilir. Burada Bona Klinik’te, yok olması için sorunlu bir damarın içine de bir kimyasalı enjekte edebiliriz. Diğer seçenekler lazer tedavisi ve cerrahidir.

Enfeksiyon

Deri enfeksiyonlarına genellikle maya, mantar, virüs veya bakteri neden olur ve dermatologlar tarafından tedavi edilir. Mantar kaşıntılı sorunlara yol açarken, virüsler siğillere ve uçuklara yol açabilir. Derideki bakteriyel enfeksiyonlar, antibiyotiklerle tedavi edilmezse ciddi ve hatta ölümcül hale gelebilir.

Bitler ve akarlar gibi parazitler de kaşınmaya neden olabilir ve bulaşıcı olabilir. Dermatologlar enfeksiyonun kaynağını teşhis edebilir ve nasıl tedavi edileceğini belirleyebilir. Bona Klinik olarak biz size bunun için en iyi tedaviler veya çözümler konusunda tavsiyelerde bulunacağız.

Zehirli sarmaşık, Meşe ve Sumak

Bu bitkiler, temas ettiğinizde kaşıntılı, kabarcıklı bir kızarıklığa neden olabilen urushiol adı verilen yağlı bir alerjen içerir. Temastan sonra reaksiyonun ortaya çıkması 72 saate kadar sürebilir. Çoğu insan bu kızarıklıkların bulaşıcı olduğunu düşünürken, gerçekten değildir ve genellikle 1-3 hafta sonra geçer.

Bununla birlikte, bazı kişiler tedavi gerektiren ciddi bir reaksiyona sahiptir ve sürekli kaşınma kabarcıklar açabilir ve ciddi bir bakteriyel enfeksiyona yol açabilir. Bona Klinik’te genellikle ciddi zehirli sarmaşık, meşe veya sumak vakalarını reçeteli kremler veya ağızdan alınan ilaçlarla tedavi ediyoruz.

Nasıl yardımcı olabiliriz

Burada Bona Klinik’te size bir göz atacak ve hangi cilt rahatsızlığınızın olabileceğini belirleyecek profesyonel dermatologlarımız var. Hangi duruma sahip olduğunuzu doğrulayacak ve sizin için en iyi prosedürleri veya tedavileri belirleyeceklerdir.

Çeşitli cilt rahatsızlıklarını tedavi etmek için kremlerimiz ve ağızdan alınan ilaçlarımız var. Dermatologlarımız ayrıca ciddi vakaları tedavi etmek için çeşitli prosedürler uygulayabilir.

Biz kimiz

Bona Klinik, 10 yılı aşkın süredir, her türlü saç sorununu çözmek için modern teknolojileri kullanarak İstanbul’da hizmet vermektedir. Saçın güzelliğin odak noktası olduğuna inanıyoruz, bu nedenle müşterilere bunları çözmek için hizmet vermeyi hedefliyoruz. Müşterilere ve ihtiyaç duydukları hizmetlere hitap etmek için yeni, yenilikçi yöntemler araştırıyor ve kullanıyoruz.

Saç dışında, müşterilerin cilt bakımı ihtiyaçlarına da cevap veren hizmetlerimiz var. Tonlarca cilt rahatsızlığı ile karşılaştık ve müşterilere yardımcı olacak hizmetler ve tedaviler sağlamak için çok çalıştık.

Profesyonel kadromuz, yalnızca rahatsızlıkların nedenlerini belirlemek için değil, aynı zamanda hedeflerinize göre sizin için en iyi tedaviler konusunda tavsiyelerde bulunmak üzere eğitilmiştir. Bona Klinik, başkalarıyla yüzleşirken daha fazla güven duyabilmeniz için görünüşünüze dikkat etmenize yardımcı olmak için burada. Kliniğimizi ziyaret etmekten çekinmeyin. Burada olmanıza sevindik!